Search

Kodukontori õppetunnid esimesest kriisikuust.

Updated: Apr 21

Veel mõni kuu tagasi meie unistuses olnud soov rohkem kodus olemisest ja kodus töötamisest on saanud reaalsus. Võiks öeda, et isegi pratamatus. See, mis esmalt tundus väga mõnus, osutus paljudele aga hoopis suureks kohanemisharjutuseks. Milliseid õppetunde ja väärt kogemusi on esimene kriisikuu meile kodus töötamise kohta andnud?


Oma klientidega mentorlusi tehes ja koolituste raames kaugtöö teemasid arutades olen avastanud, et väljakutseid on oma jagu. Kuidas hoida tempot, kui kolleegid kõrvalt ei utsita? Mida peale hakata selle uue "töömeeskonnaga" nimega pere, kel on hoopis konkureerivad vajadused minu ajale? Kuidas leida kodus olles töötuju ja saada ennast käima? Kuidas füüsiliselt eemal olles mitte kaotada sügavamat sidet kolleegidaga? Miks justkui midagi enam tehtud ei jõua? Need on mõned raskused, mida inimesed on tunnetanud.


Õnneks on paljud lahendused kodukontori väljakutsetele lihtsad. Raske on pigem harjumine ja kohanemine ja vahel lahenduse taipamine. Eelmistes postitustes jagasin, mida on õppinud allveelaevnikud ja mida kosmonaudid kohanemise nippide kohta. Nüüd jagan mõned näpunäited, mida koos oma klientidega olen kogunud:


  • Planeeri oma tööpäev, sea endale ülesanded, määra millal millegagi tegeled, kasuta kalendrit aja planeerimiseks. Alusta kõige tähtsamast ülesandest! Kui see tehtud, lähevad pisiasjad juba lennates.

  • Loo endale rutiinid, päeva struktuur. Tee samu asju samas järjekorras iga päev. See tekitab rütmi ja ka kindlustunde.

  • Pea pause! Regulaarselt! Hea rütm on kord tunnis 5-10 minutit. Mõtlemine ei tööta efektiivselt kui aju on väsinud. Isegi kui see tundub nii. Tegelikuses võib mootor unnata tühikäigul!

  • Pausi ajal puhka - sajaga! Töö ajal keskendu - pane sajaga!

  • Loo sobiv töökeskkond: koht kus saad keskenduda (ehk isegi eralduda), ergonoomiline laud ja tool, valgustus. Eelista kirjutuslauda voodile.

  • Sünkroniseeri kõigi pereliikmete tegemised vähemalt päev ette. Kuidas saate üksteist toetada ja asendada. Plaani ka aega ainult iseenda jaoks.

  • Kasi ennast ja riietu hästi. Mis siis, et sind ei pruugi keegi täna näha. Nii lood õige töömeeleolu.

  • Internet kiireks: palu teenuse osutajal hinnata oma seadmeid ja kiiruse piisavust kõigi kasutajate vajaduste rahuldamiseks. See on tasuta. Interneti seadmete rent ja kiiruse tõstmise kulu on mõned eurod kuus, tulu töö efektiivsusele aga kõrge.

  • Vali mugavad töövahendid: kuvar, hiir, klaviatuur kui vajad.

  • Erista selgelt töö ja puhkeaja aknaid päevas. Ka siis, kui töötad ebatavalistel kellaaegadel.

  • Tee ühte asja korraga, mitte paralleelselt. Nii kogud kiireid väikseid võite ja see kasvatab motivatsiooni.

  • Mõtle lõunasöögi lahendus valmis päev varem: valmistoit, eelmise päeva jäänused, tellitud toit jne.

  • Loo endale suhtlemise rutiinid ja harjumus. Eelista videokõnesid. Sotsiaalsete sidemete säilitamiseks vajame sagedast kontakti ja üksteise nägude nägemist. Kehakeele kaudu edastame ja saame kordades rohkem infot kui sõna teel. Toimivad suhted nii lähedaste kui kolleegide vahel on oluline ressurss edukaks toimetulemiseks, probleemilahendusteks kui ka usalduse loomiseks/hoidmiseks.

  • Jälgi, et videokõnede ajal oleks sinu seljatagune korras. Kõik ei pea teadma sinu eilsest edukast pesupäevast või sellest mis riietega su pere hommikul ringi silkab ;)

Loodan, et siin leidsid midagi ka endale. Usun, et ka sul on mitmeid häid nippe juba leitud. Kui mahti on, jaga mõnda neist kommentaaridesse.


Juhul kui soovid rohkem teadmisi tulemuslike (t)ööpäeva rutiinide loomise kohta, kas miniseminari, koolituse või mentorluse vormis, siis anna endast märku ja räägime lähemalt.

VÕTA ÜHENDUST

+372 510 9411

  • LinkedIn Social Icon

LinkedIn